Jan Vanderstraeten laureaat 'logo Druivenfestival'!

donderdag 23 feb 2017
play video

Donderdagavond werd het nieuwe logo van het Druivenfestival voorgesteld. Hoeilander, Jan Vanderstraeten, won met glans de wedstrijd die hiervoor was uitgeschreven ter gelegenheid van de 70ste verjaardag van het festival. "Wij vonden het tijd om het festival een vaste huisstijl te geven en daarbij past natuurlijk een logo," vertelde voorzitter, Erwin Gysens.  "Uit zes inzendingen kozen we unaniem het logo van Jan Vanderstraeten." Uiteraard staan de druiven centraal in het logo. Daarnaast zetten de lachjes en het vuurwerk het feestelijk en kleurrijk karakter van de feesten in de verf. 

De winnaar kreeg naast een VIP-arrangement op het volgende festival ook filmtickets cadeau. Binnenkort zal het logo te zien zijn op alle promomaterialen van het Druivenfestival. Het Druivenfestsival komt er goedkoop vanaf want Jan Vanderstraeten is een internationaal topontwerper die al heelwat logo's op zijn palmares heeft staan (klik hier voor zijn webstite).

Het nieuwe thema: "Doenders Dromen"

Het 70ste Druivenfestival wordt er eentje waar, volgens het comité, je stoutste dromen werkelijkheid worden! Het festival zal ondergedompeld worden in een dromerige sfeer waar Klaas Vaak, dromenvangers en 'schaapjes tellen' niet zullen ontbreken."  Vele kinderdromen zullen in vervulling gaan, want niemand minder dan de Ghost Rockers komen Adhemarrock onveilig maken. De openingsavond krijgt dit jaar een heel bijzonder kader waar de organisatoren nog niet te veel over kwijt wilden. Toch lichtten ze al een tipje van de sluier op met de naam van Radio Guga, de festivalband rond begenadigd stemmenimitator Guga Baul.

Op algemene aanvraag komen Cookies and Cream terug naar De Nacht van den Doender op zaterdag. Zij weten als geen ander hun publiek wakker te schudden na de adembenemende lichtstoet.